GÖZETİM

RAYTEST tarafından belgelendirilen kişiler, belge konusu ile ilgili çalıştığının ispatı ile yükümlüdür.

İlgili ulusal yeterliliğe göre yapılmaktadır.

6.1. 15UY0231-3 Alüminotermit Ray Kaynakçısı (Seviye 3)

TS EN 14730:2 madde 4.4’de belirtilen kaynakçı kayıtları her yıl düzenli olarak kontrol edilir. Yıl içinde işveren tarafından onaylanmış ve kabul edilmiş en az bir kaynak yapması şarttır. Kaynak yaptığına dair kanıtları içeren Gözetim Takip Formunu (F-015) ve ilgili kayıtları, belge vize tarihlerini takip eden on beş gün içerisinde RAYTEST’ e posta/kargo veya şahsen ulaştırır. Söz konusu kayıtları, gözetim ile ilgili kendisine bilgi geldiği günden itibaren on beş gün içerisinde göndermek durumundadır.

PBPS belge gözetim süresi dolanları Belge Almaya Hak Kazananların Listesi   (LS-009)’ ne göre tespit eder, belirtilen belgelerin gönderilip gönderilmediğinin kontrolünü yapar. Belgelerin askıda kalma süresi belgelerin geçerlilik süresi sonuna kadardır. Belge sahiplerinin, yukarda herbir meslek için ayrı ayrı ifade edildiği gibi Gözetim Takip Formunu (F-015) ve ilgili kayıtları RAYTEST’ e göndermeleri gerekir.  Posta ve kargo ile gelen evrakların RAYTEST’ e ulaştığı tarih esas alınır; yaşanacak gecikmelerden RAYTEST sorumlu değildir.  PBPS,  belge gözetim süresini dolduran; belirtilen formu RAYTEST’ e gönderen belge sahibinin göndermiş olduğu belgelerin uygunluğunu 10 iş günü içerisinde kontrol eder ve uygunsa adayın kişisel dosyasına kaldırılması için İdari Mali İşler Sorumlusuna teslim eder.

Belge gözetim süresini dolduran ve istenen belgeleri RAYTEST’ e sunmayan, sunduğu belgelerde uygunsuzluk olduğu tespit edilen belge sahibinin belgesi, belge geçerlilik süresi boyunca askıya alınır. İstenilen evrakları sunmaları ve evrakların uygunluğunun teyidinden sonra askı durumu ortadan kalkar.  Belgenin Askıya Alınması/İptali Prosedürü (PR-006)’ne göre işlem yapılır.

İTİRAZ VE ŞİKAYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

İtiraz ve şikayetlerin tümü İtiraz ve Şikayet Formu ile kayıt altına alınır. İtiraz ve şikayetler yapıcı bir biçimde ve zamanında ele alınır. Sınav sürecine yapılan itirazlar sınav bitiminde sınav yapıcılara/değerlendircilerine yapılabilir, o anda çözüme kavuşturulmaya çalışılır.

İtiraza bir çözüm üretilebilmesi için gerekli çalışmalar bağımsız ve yansız bir biçimde yerine getirilir. Yapılacak çalışmalarda itiraz/ şikayete neden olan kimselerin bu faaliyetlerde yer almaması sağlanır. Eğer bir çözüm üretilebilir ve üretilen bu çözüm itiraz sahibi tarafından uygun görülür ise, öngörülen çözüm uygulanarak, itiraz kaydı kapatılır. Yapılan işlemler ve gerçekleştirilen faaliyetler hakkında itiraz sahibi (15) işgünü içinde yazılı olarak kalite yöneticisi tarafından bilgilendirilir.

Referans Doküman: İtiraz ve Şikayetlerin Değerlendirilmesi Prosedürü(PR-003)